onsdag 25. april 2012

Kjempeblomsterkasse med levegg/klatrevegg for planter

 I dag har jeg brukt feriedagen min godt! Tegnet, målt opp, sagd og skrudd sammen denne digre blomsterkassen som skal fungere som levegg. Den er 1,5 m høy og bred, så det blir plass til en del sommerblomster og klatrere her. Meningen er at klatreplanter skal lage en grønn, blomstrende og levende vegg som tar unna vind. Det er plass til to blomsterkasser på hver side av veggen. Mangler 5 lekter til og hjul, så er den ferdig! Vurderer å beise den svart/brunsvart slik at den matcher blomsterkassene og dørene og vinduene på huset. Kanskje litt fint å bryte opp all trefargen på veranda og hus?
Mens jeg holdt på med dette i dag, bestemte jeg meg for å lage en benk/dagseng også. Det er jo så enkelt! Til alle dere som ikke tror dere får til - det gjør dere! Dessuten er det deilig å ha greid å lage noe selv og ikke minst blir det billigere. Jeg har mye kapp fra verandaen som jeg vurderer å lage mindre blomsterkasser og møbler av. Dette er jo uansett avfall, så om det ikke blir perfekt har det ikke noe å si.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett